Thursday, January 27, 2011

Blajar Pasal Adolescent la Plak....

Smeykom...

Hari
ni klas "Madam Nurrrriii, sungguhku terharu"...mcm biasa la kan...sblum2 ni blaja sal Children Literature...hari ni blaja sal Adolescent la plak...ala2 psal literature utk budak2 12-18 gitu la lebih kurang...aku mana la minat mana literiture ni...aku bkn la jiwang mana pn...nk jawab poem ala2 shakespears ni susah tol la nk menjiwai....choi...Then, utk ari ni kena la jwb 5 soalan drp madam...nak tau apa jawapan aku...meh nok kabo...

1. What is adolescent???

Aku jawab: Basically they are secondary school student who aged 12-18 years old...they are also basically who just passed the puberty period..meaning to say that they were done with their wet dream...lebih kurang camtu la aku jwb...merapu je...mana la aku nk tahu adolescent ni spesifik umo nye camaner..so aku hentam sajo....yg penting faham apa maksud soalan...hahaha....


(Lbih kurang camni la rupenyer...smart aku agi kot...hahaha...)

2. List 5 wonderful things that happened during your adolescent time...

Aku Jawab: First, I won the 1st prize in the drawing competition at the National Stage. The drawing entitled 'Terengganu in 2020'...The experience was so thrilled and so unreal...The prize was sooooo exciting...hahaha....the drawing inspired from the movie Futurama...Tau kan citer tu pnyer bandar2 camaner kan...tp aku hangin dgn budak yg dpt 2nd prize...dia tiru lukisan aku bulat2 tau...aku ingt dia nk mngorat aku ke apa, rupanya mniru...kalu aku ingt muka dia lagi aku cari dia smpai dpt...nasib baik aku ni jnis cool...cool ke...yg lepas,lepas la...haha...


(My Inspirasion msa tu...)

Then, I won the second prize for the most creative signiture, organized by Pilot Pen...I have won Apple iMac...Actly I want to get the 3rd prize which is Play Station 2...Doh nok wat guane, dpt nmbo 2 pn kira okla kot..benda mahal tu boh...tau x Apple iMac tu guane? meh nak kabo...


(I missed my iMac...uwaa....Then I sold it after 9 months of using it...)

proof?


(rindunyer....)

But why did I sell my iMac?
because, thirdly, I want to impressed my mom...I bought her a gold bracelet worth rm1500...haha...that was one of the wonderful moment during adolescent...Pahtu ada balance rm1500 lagi aku wat beli tv sbijik...DVD player sbijik...and also PS 1 sbijik...apa lagi,24 jam la main gameeeee je....doh masa form 3 aku mana la reti mana guna iMac ni...msa tu xde lagi org pkai iTunes...mana ada lagi org pakai kabel USB...kalu rosak camaner? nak beli mana? tempah kat Singappore tu bohhh...mlas aku lyn...drp tunggu rosak, baik aku jual awal...bleh gok wat arwah mok aku hepy time tu...berbakti kan...

Then, fourthly, I went to Chinese School..kira wonderful jgak la kot...sbb aku pn dok penah lagi bergaul dgn budak2 cina ni, kira pngalaman camni sgt2 ok..lgpun lagi, aku yg pilih nk masuk skolah cina ni...kata budak2 muda,nk mencari pngalaman baru kan...hahaha....siot je...pdahal sbb dekat dgn umah...sng nk jalan kaki...


(Ni masa form 3....aku 5 dari kiri...barisan atas sekali....hahaha..hitamnyer...)

Lastly, wonderful things ek...hmm...I went to KL with my family boh...I was in form 3 during that time, jalan2...biasa la masa tu form 3 kan...so excited giler g KL...baru tubek dr kawasan kekampungan....lagipun I jz want to see the skyscrapers...masa tuh mcm bakal jadi arkitek doh...last2 jadi cikgu...xpe la,jadi cikgu2 pn,xkan stop diri aku utk jadi pelukis jalanan or pelukis pelan suatu hari nanti..insya-Allah....

3. List 3 horror things that you have experienced...

Aku Jawab: Firstly, the most horror thing that I can remember when I was nearly get caught for stealing in the Pustaka Seri Intan, Kuala Terengganu...That was the bad experience so far...Aku tkot giler msa tu kot...nk terkencing rsnya....tp nasib baik la msa tu aku pakai suar trek...suar trek kan kat bottom dia tu mcm getah kan....at first aku curi bateri AA Energizer..aku selit la kat pinggang...then tauke dia dtg tnya aku ada curik brg ke apa...aku cuak giler masa tu mnatang...msa aku nak angkat bju, bteri tu terjatuh kat bottom suar trek aku...fuhhhh...selamat....tp sejak kejadian tu, aku trus xmencuri dah utk beberapa tahun sahaja...pastu mencuri balik..hahaha...xde la....gurau je...

Utk horror kedua plak, I accidentally killed cow...bkn sengaja tau...aku saje je nak gurau2 g kibas muka lembu tu dgn kotak...aku kibas la pnye kibas...bila lembu tu gostan,bummmm terjatuh dlm parit...ak xtahu la lembu tu matu ke guane citer, aku trus cabut naik atas rumah & 3 bulan aku x kuar rumah...aku takot la gilo...mati aku kalu arwah mak aku tahu msa tu..last2 benda tu aku rahsia dgn slamat smpai la ter reveal ari ni...hua hua hua...Then yg ketiga, horror thing aku xdpt nk pk..mb idup aku xde benda2 yg horror kot muda remaja ni...cuma arwah mak n ayah aku je la yg mninggal masa aku duk tgh dalam stdy ni...jgn cakap benda2 sedih..ilang mood kekgi..haha....be HAPPY...

4. 4 books that you have read during adolescent and share them with your friends...

Aku Jawab: Book? xminat la nak baca2 ni...kalu nk disuruhnya mmbaca, aku baca bulu literature msa skolah menengah dlu je ler...tu pn baca summary je...haha...bkn nk kata ngada2 tp mmg xleh nk dipupuk minat mmbaca ni dr kecik....apa nama2 buku2 literature skolah mnengah dlu ek..aku dok ingt doh...The Pearl...Sehijau Warna Daun...Potatoe People...etc..aku nk ingt stabuk pung....


(The Pearl...Dok penah abis pn baca...pas masuk maktab baru baca balik...haha..)


(Potato People - Sumpah xpenah baca pn...baca summary...)


(Yang buku2 ni je sempat baca 2-3 muka surat...hahaha...)

5. 2 People that you knew that have influenced you...

Aku Jawab: First, masa ni minat giler kat Zainal Abidin...Bkn sbb dia hensem ke apa ke...tp sbb lagu2 dia sume ke arah kebinatangan dan kealamsekitaran dan satu lagi keorangaslian...Cam lagu Hujau...Orak Arek...Manis...Inayah...Pantun... mcm2 lagi...siap kumpul duit agi beli CD Zainal Abidin - Refleksi...Lagu2 dia mcm mmberi inpirasi la boh...dats y aku minat giler kat binatang2 ni....memberi inspirasi aku supaya jgn takotkan binatang...sume sama je...binatang pn mcm manusia jugak...cuma akal je xde...kdg2 binatang ni pn pandai dr manusia lagi jgn xtau...Kepada abg Zainal Abidin, truskan perjuanganmu itu...sesungguhnya abg di dlm bidang seni ni memg xde tolok bandingannya....Kelazzzz abg.....


(Zainal Abidin...my idol...cewah...)


(Album Zainal Abidin - Refleksi...ingt lagi masa ni tahun 1999...)

Sorg lagi aku minat la kat Orlando Bloom..yg ni baru la dikatakan ada rupa...hensem...pndai berfesyen...mmg memberi aku inspirasi boh....cara dia dressing...cara dia in public....cara pmakanan dia...cara dia berlakon..sume aku amik port dan jadikan sumber inspirasi...Bila la agaknya aku dpt jmpa dgn dia ni ek...smpai tua pn blum tntu dpt jmpa slagi aku x apply utk brlakon Hollywood ni...hahahaha...Angan2 Mat Jenin la plak....tp Suara abg Orlando Bloom x sedap...I mean suara abg xsesedap Black...suara Black mmg xde sape2 challenge kcuali set2 Jinbara...Lan MUH...Fiq Mentor...


(Abg Orlando Bloom yg hensem & jambu yg aku minat sbgai idola SAHA...)

SO aku rs smpai cni je la kot....hok tu je la kot yg aku rs leh lwn...xpo la..gane pn...slesai sudah sesi
mnjwb soalan berkwn Madam Nuri Sungguhku Terharu....Semoga jmpa lagi...Love u All...bye...style gittu hannya....

No comments:

Post a Comment